Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie aansprakelijk bij schade door paaltje in berm gemeente maar geplaatst door burger?

Mijn broer heeft met z'n auto tegen een paaltje gereden omdat hij in een bocht iets de berm in moest vanwege een tegenligger. Dat paaltje staat in een berm, van de gemeente, voor een woonhuis. De mensen die er wonen hebben die paaltjes geplaatst om parkeren onmogelijk te maken. Maar ze zijn donkerbruin, 40cm hoog, zonder reflectoren en omdat het hard regende zag hij die dus niet want ze zijn in het donker vrijwel onzichtbaar. Nu vraag ik me af of mijn broer hier wel voor op moet draaien. Er is geen parkeerverbod.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Natuurlijk moet je broer hiervoor opkomen ,hij reed te hard en is zelf langs de rijbaan geraakt door zijn te hoge snelheid. de snelheid waarmee je aan het verkeer deelneemt dient nooit hoger te zijn dan dat u de weg kunt overzien en kunt stoppen op het vrije weggedeelte. daaruit afleidend ,Je broer reed te hard en is zelf schuld dat hij de paaltjes geraakt heeft, het had ook een kind,dier of boom kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing