Mag ik in de middag piano en trompet spelen i.v.m. burenoverlast ?
Beste,
Sinds kort heb ik mijn oude hobby weer opgepakt namelijk het bespelen van een piano en trompet.
Helaas de buurvrouw stuurt haar man op me af dat het op moet houden.
Zij is erg labiel en kan er niet tegen.
Ik speel in de middag hooguit 2 uurtjes en nooit s 'avonds, s 'nachts en weekenden.
Helaas zitten er op die instrumenten geen volumeknop.
Met de buren hebben wij al jaren geen contact meer vanwege enkele akkefietjes die zij ons hebben geflikt dus en gesprek tussen partijen heeft geen zin en wens ik ook niet.
Buurman mag graag aan zijn huis klussen en maakt zelf nogal veel overlast zeker toen hij onlangs zelf een jaar thuis zat.
Ik heb geen zin in een hoop gezeur maar wil wel opkomen voor mijn rechten.
Wat mag en kan ik wel ?
Graag uw reactie.
Toegevoegd na 3 dagen:
ter verduidelijking:
Met de buren zijn geen afspraken te maken, zij leven hun eigen leventje.
Hij staat bekend hier in de straat als iemand die graag aan zijn huis klust, met alle overlast van dien (boren,timmeren) dan heeft zij waarschijnlijk geen last van labiel zijn. !!!
Ik speel ook niet elke middag, meestal zo'n 3 x in de week tussen 14:00 en 16:00 uur
Toegevoegd na 3 dagen:
Nu heb ik het voordeel dat ik overdags dit kan doen maar wat als een persoon overdags werkt en s'avonds zijn trompet een uurtje pakt voor te oefenen ?
Google is your friend, maar ik kan deze regel nu niet zo gauw vinden.
Mijn kinderen spelen viool en cello. De oudste is 12 en zij speelt echt dagelijks meer dan een half uur, tot soms wel 1,5 uur aan toe (op dagen dat ze er heel veel zin in heeft). Ze is echt miet professioneel, maar moet ritmische toonladders oefenen (meestal 2, over 3 oktaven, elk 3 keer), 1 of 2 etudes, haar voorspeelsutk, en dan ook nog stukken voor het ensemble waar ze bij speelt. Dat redt ze echt niet binnenweg half uur!
Gelukkig horen de buren het wel, maar hebben ze er geen last van.
ongewenst eigen initiatief van de iPad
Maar de buren hielden totaal geen rekening met ons (muziek hard als de kinderen sliepen en vele herrie in de tuin. En omdat ze wisten dat wij wel rekening met hen hielden werden ze steeds veeleisender. Het aquarium moest weg want ze hadden last van de pomp. De kachel (moederhaard moest uit want ze hadden last van de pomp. Iedere dag was er wel wat. Ben heel blij toen ze verhuisd waren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.