Mijn man drinkt veel en gaat dan ook nog auto rijden. Als hij nu brokken maakt zal de verzekering niets vergoeden.of wel?
Ik heb 30.000 euro letselschadegeld gekregen die ik vast heb laten zetten. Ben zo bang dat ik dit kwijt raaak. Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Hoe kan ik dit geld veilig stellen?
Ten tweede als die zatte kl..... brokken maakt trekt je verzekering gegarandeerd bij jou aan de bel om alle kosten op jullie te verhalen.
En ten derde hoop ik dat hij geen moord op zijn geweten krijgt en een onschuldige persoon (man, vrouw, kind of een combinatie hiervan) doodt, want de schade die hij dan veroorzaakt is niet terug te betalen met geld. Neem dit maar van mij aan want ik spreek uit ervaring. Ik ben op deze wijze 31 jaar geleden mijn toenmalige verloofde en ongeboren kind kwijtgeraakt. En geloof mij dit maakt een zeer diepe wonde, die wonde kan wel genezen maar het laat een heel lelijk litteken achter.
Installeer een alcoholslot of bel de politie op het moment dat hij met teveel op achter het stuur zit. Het is jammer voor hem als hij dat niet leuk vindt, maar hij heeft niet het recht om andermans levens in gevaar te brengen!
En ik garandeer je, als je nu niks doet en hij rijdt straks iemand dood, dan zal jij de rest van je leven je schuldig blijven voelen omdat jij niet ingegrepen hebt toen het kon.
Ik snap dat het heel moeilijk is, maar jij hebt nu de kans om onschuldige levens te redden, dus wees asjeblieft een held en zoek een manier om te zorgen dat hij niet meer kan rijden als hij teveel gedronken heeft.
Bel anders eens met de politie (niet 112 maar het plaatselijke telefoonnummer) om hen te vragen hoe je dit het beste aan kan pakken.
Ik snap dat je man dit misschien helemaal niet leuk zal vinden, maar uiteindelijk doe je hem een heel grote dienst hiermee, want je redt hiermee ook zíjn leven, want de kans is zeer aanwezig dat hij zichzelf doodrijdt, of de rest van zijn leven moet worstelen met het leed dat hij iemand anders aangedaan heeft.
Hebt u kinderen en/of kleinkinderen ?
Scheiden tussen tafel en bed is ook nog mogelijk, maar onder één dak leven met iemand die dit nverantwoordelijke gedrag vertoont en geen nut inziet dit te veranderen is hel zwaar. Ik begrijp heel goed dat u veel verdriet hebt. Natuurlijk wordt u helemaal wanhopig als u aan de toekomst denkt, omdat u als het vreselijk mis gaat, geen kant op kunt.
Ik wens u alle sterkte.
Nogmaals, ik wens u veel sterkte en wijsheid.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.