Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn man drinkt veel en gaat dan ook nog auto rijden. Als hij nu brokken maakt zal de verzekering niets vergoeden.of wel?

Ik heb 30.000 euro letselschadegeld gekregen die ik vast heb laten zetten. Ben zo bang dat ik dit kwijt raaak. Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Hoe kan ik dit geld veilig stellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

De verzekering zal schade wel betalen, maar dit wel op hem verhalen, hij zal het betaalde bedrag dus terug moeten betalen als hij een ongeval of schade veroorzaakt. Als dit mocht gebeuren dan ontkom jij er niet aan (tenzij hij een berg geld heeft) om medeverantwoordelijk te zijn, is er te weinig bij hem te halen, dan wordt jij de dupe. Het is dus verstandig voorzorgmaatregelen te treffen, dat het niet zover komt dat hij een ongeval veroorzaakt. Rij hem zelf heen en terug (of alleen terug) van zijn bestemming. Als dat niet mogelijk is, laat hem met het openbaar vervoer gaan. Maar ook het alcoholslot is een oplossing. Zorg in ieder geval dat hij niet meer kan rijden als hij gedronken heeft, het is goedkoper hem regelmatig in een voordelig hotelletje te laten slapen, of een taxi te laten nemen, dan de ellende die je boven het hoofd hangt na een ongeval (denk ook aan de eventueel betrokken familie, van jullie en diegene die ongewild slachtoffer is van zijn drankmisbruik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die 30.000 euro hebben niets met het geval uit te staan. Als je een claim aan je broek krijgt, die best in de tonnen kan lopen, dan moet je die betalen. Of je dat geld nu wel of niet hebt. Het wordt je heus niet kwijtgescholden als je arm bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij schade zal je man aansprakelijk worden gesteld. Al het geen in de huwelijksgemeenschap valt kan worden geclaimd. Overigens zou ik me meer zorgen maken om degene die hij kan doodrijden dan om die 30.000 euro.
Tip de politie anoniem wanneer hij dronken in zijn auto stapt. Ze pakken hem wel op.
Daar gaat hij na een paar keer flink voor brommen, maar dat spaart dan hopelijk levens. Als je het niet doet, en weet dat je man dronken gaat rijden, zonder dat je iets onderneemt, dan ben je medeplichtig, omdat je het had kunnen voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing