Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Dochter heeft geld gestolen van moeder wat kan ze doen om te zorgen dat ze na haar overlijden niets meer krijgt?

Mijn schoonmoeder heeft een tijdje haar dochter als mederekeninghouder gehad ,het ging een paar keer mis en toen heeft ze dit ook stop gezet
Echter hiervoor heeft ze haar dochter een verzekeringspolis af laten sluiten voor haar begrafenis ,dit omdat de dochter bij een verzekeringskantoor werkte
Ze heeft hiervoor toen geld overgemaakt naar de dochter deze heeft dit in eigen zak gestoken en de polisuitdraai blijkt dus waardeloos
Kan mijn schoonmoeder zelf een testament opstellen waarin ze aangeeft dat de dochter niet meer krijgt omdat ze haar deel al tot zich genomen heeft
Mijn schoonmoeder heeft geen groot vermogen ,ze heeft al wat geld veilig gesteld bij familie en deze hebben ook een zelfgemaakt contract ondertekend dat dit bedoeld is voor de uitvaart
Ze heeft nog wat spaargeld maar het overgrote deel wat ze nog heeft zal op gaan aan de begrafenis en wat er dan nog overblijft wil ze aan haar zoon geven

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

kinderen kunnen bij testament worden onterft. Echter wanneer na overlijden het kind hier niet eens mee is, heeft dit kind de mogelijkheid een beroep te doen op zijn legitieme deel. een legitieme deel is 50% van wat kind zou krijgen als er geen testament zou zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat jouw man dus de broer is.

Laat je man aan hun moeder voorstellen dat zij een bedrag zo groot als het kwijt geraakte bedrag aan jullie schenkt. Zonodig in termijnen. Dat zal dan dus buiten de erfenis blijven en broer en zus staan quitte.

Regel voorts voor de moeder alsnog een uitvaartpolis bij een andere verzekeraar. Dan blijft ook dat geld veilig buiten de erfenis.

Regel verder niets zodat het restant bij moeders overlijden gewoon volgens de standaard manier verdeeld zal worden (beiden evenveel).
Zorg dat de moeder dit alles aan de dochter meld, evt met jullie hulp als er ruzie dreigt.

Dan hebben jullie het zuiver gedaan en de dochter zal dat begrijpen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zo sluit je ook niet de weg af naar enige vorm van toenadering. Dat zal voor je man uiteindelijk ook prettiger zijn. Hij moet straks ook weer het eea gaan regelen met zijn zus.
Onterven is heel lastig en zorgt allicht voor een definitieve breuk. En daar heeft niemand wat aan.
Poet
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing