Ben je in overtreding als je op de openbare weg fiets met een hele lange lat, zonder rood vlaggetje of iets vergelijkbaars?
Kun je daar in principe een boete voor krijgen?
Auto's die iets vervoeren dat ver uitsteek uit de auto binden daar altijd een rode vlag, of ten minste een plastic zakje aan zodat het zichtbaar is.
Als ik zelf van een bekende doe-het-zelf zaak kom (ik zal geen reclame maken) met een bundel houtjes, doe ik daar een plakbandje om en fiets zo naar huis. Maar die latten kunnen zomaar 2,70 m lang zijn. Dat steekt dus naar 2 kanten flink uit.
Iedereen doet het zo, ik heb nog nooit iemand gezien die er iets aangebonden had.
Maar mijn vraag is: hoe dat wettelijk is geregeld. Kunnen ze je daar in principe voor aanhouden en bekeuren?
Hoe hou ik die vast dan? en wat doe ik met bruggen, viaducten en bomen die nooit worden gesnoeid..............
Op de een of andere manier is horizontaal geen enkel probleem maar met zo'n mast die 270 cm boven het wegdek uitsteekt rondfietsen en de zaak recht omhoog houden, klinkt echt als niet te doen.
http://farm4.static.flickr.com/3027/2889514627_7b745590d5.jpg Bevalt dat niet, dan kun je gebruik maken van het feit dat het is toegestaan met z'n tweeën achter elkaar te fietsen. De voorste fietser houdt het ene uiteinde van de latten vast, de achterste fietser het andere uiteinde. Is nog minder zwaar ook...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.