Me ouders verbieden me dingen terwijl ik meerderjarig ben mag dat?
Meer info":
Ik ben ondertussen 20, nu ga ik een auto kopen.
Alles is al rond, maar mijn ouders willen het niet dat ik hem koop.
Hebben ze gezag op mij mogen ze nog beslissen en verbieden of alleen mening geven?
Als ik de auto koop, moet ik hem direct terug brengen van ze en willen ze mijn rekening in beslag nemen.
Dit mogen ze toch niet?
Wat zijn mijn gevaren dat als ik nu met de auto thuis kom?
Ze zeggen tevens ook omdat ik nog bij hun woon moet ik naar hun luisteren.
Wanneer ik op mezelf woon hoef dit niet meer.
Kortom mogen ze dit doen, of kan ik de auto gewoon kopen?
En als ze gaan dreigen dat ik ergens hulp kan krijgen des noods de hard way (rechtzaak).
Groeten,
Maar ik zou toch liever gewoon even aanhoren of ze misschien goede reden tot zorg hebben. Misschien vrezen ze bijvoorbeeld dat je niet alle kosten overziet en die misschien niet kunt betalen. Of ze hebben misschien een andere terechte zorg.
Ik zou in je eigen belang en omwille van de lieve vrede zolang je er nog woont even nadenken over die zaken. Als je dan nog meent dat het allemaal oplosbaar is dan zou ik ze dat uitleggen en dan die auto kopen.
Worden ze boos ga ik bij mijn vriendin intrekken. Praten helpt toch niet, al geprobeerd.
Het enige wat me pa kan zeggen is nee
Er zal een voor hun gegronde reden achter zitten.
Jij wilt graag die auto kopen maar als het straks in strop blijkt zit je diep in de onkosten. En dan is het de ene week een koppeling en de maand daarop blijkt dat de auto diverse andere gebreken heeft. Spaar gewoon door voor je toekomst als je niet van een auto afhankelijk bent. En ik kan begrijpen dat je ouders bezorgd worden daar beginnende autobestuurders nog wel eens speels zijn en jou willen behoeden voor het geval dat. En een auto op de lat kopen zou ik zeker niet doen. Vandaag heb je werk morgen kan het ineens over zijn en zit je met een schuld.
Desalnietemin vind ik dat je ouders een gegronde reden moeten hebben en die aan jou kunnen uitleggen waarom ze het niet willen. Hebben ze die niet? Dan gewoon doen wat jou goed dunkt.
Het is jou geld en als je in de problemen komt is het je eigen schuld.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.