mag een ouder zichzelf tot bewindvoerder noemen?
Mijn man heeft een geestelijk gehandicapte zoon bij die bij zijn ex woont,deze wordt 18 en vanaf 18 jaar is de kinderalimentatie in principe een overeenkomst tussen ouder en kind,zijn zoon is niet in staat zelf zijn geld te beheren en dus heeft de ex van mijn man gezegd dat zij de bewindvoerder wordt,kan dit zonder uitspraak van het kantongerecht en hoe krijgt mijn man inzage in de financien ,zijn voorkeur gaat uit naar een onafhankelijk bewindvoerder omdat hij bang is dat er zo geen openheid komt over de financiele situatie,dit ook omdat in het verleden gebleken is dat de kinderalimentetie niet aan de kinderen werd besteed ,zijn zoon staat ingeschreven voor aangepast werk en heeft voor zover wij weten nu nog geen eigen inkomen en hij kan ook geen studie volgen,hij gaat wel stages lopen
Graag antwoorden in gewone hollandse taal en geen moeilijk juridische stukken
Toegevoegd na 2 uur:
Iees net op internet dat een familielid ook een vergoeding krijgt voor het uitvoeren van de bewindvoering.
Klopt dit ,dat zou wel een beetje krom zijn dat is ruim 500 euro per jaar,vele malen goedkoper dan een professioneel maar toch geld verdienen aan je eigen kind.........kan daar vanaf gezien worden of is dit ook wettelijk vastgesteld
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.