Hoe vaak mag je je ID bewijs kwijt raken?
Ik woon al jaren in het buitenland, dus het Europese ID bewijs gebruik ik niet echt meer. Nou vertelden ze me op de ambassade dat ik misschien geen nieuw paspoort kan krijgen omdat ik een ID bewijs uit 2004 niet heb ingeleverd. Toen ik nog in NL woonde werd mijn portemonnee eens gejat, met ID bewijs erin. En vorige keer bij mijn paspoort aanvragen was hij dus nog een korte tijd geldig, maar was hij ook als vermist aangegeven omdat ik hem niet had ingeleverd (althans, dat ik hoe ik het opvatte van de balie medewerker). :(
Ik heb een nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week om het nog een keer te proberen en heb aangifte gedaan van verlies bij de politie, die me raar aan stonden te kijken, omdat ze niet eens weten wat het is. Ik heb echt geen idee waar dat ding is. OF ik ben zo voorzichtig geweest dat ik hem zo goed op een "veilig" plekje heb gelegd dat ik hem niet meer kan vinden, na 5 keer verhuizen. OF ik kwam hem ooit tegen, dacht "slim" te zijn en fraude te voorkomen en heb hem in stukken geknipt, en weggegooid, zoals je met oude bankpassen nog wel eens doet. Ik weet het niet meer. Het niet echt slim, maar ik dacht niet dat ik dat ding ooit nog nodig zou hebben. In ieder geval is hij niet in verkeerde handen gevallen.
Er werd me verteld dat als ze vonden dat het te vaak is gebeurd, er een onderzoek wordt ingesteld. Dat klinkt ernstig, en alsof dat erg lang gaat duren. Ik moet in Oktober weer een rondje emigratie doen. Moet ik erg bezorgd zijn? Heb nachtmerries :(
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.