Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou je een rechtzaak winnen na het verliezen van geld bij een faillesement?

Ik heb een aantal weken geleden een bestelling gemaakt bij de website zercom.eu , helaas is dit bedrijf 2 weken geleden failliet gegaan en ben ik een aantal duizenden euros aan geld verloren.

Een doorstart is er niet meer van gekomen volgens de curator. En we krijgen ook geen geld meer terug.

Mijn vraag is: Zou je een rechtzaak winnen na het verliezen van geld bij een faillesement?

Natuurlijk met een advocaat etc..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Een faillissement is met een rechtszaak niet te bestrijden. Je hebt gewoon pech als de curator de schulden heeft betaald waarbij de belasting en het uwv boven aan de lijst staan en er blijft nog geld over dan kan het zijn dat je ook iets terug krijgt. Dus pech je geld is gewoon weg en verder kun je daar werkelijk weinig aan veranderen.
ronron1212
11 jaar geleden
Een rechtszaak heeft geen enkele zin, het bedrijf is failliet en dus kan je geen aanspraak meer maken op geld nadat de curator dat verdeeld heeft. In sommige, wanneer er sprake is van opzettelijk slechte bedrijfsvoering, kun je de eigenaar van het bedrijf nog persoonlijk aansprakelijk stellen voor het verlies. Maar dan zul je dus hard moeten maken dat een persoon zijn bedrijf opzettelijk naar de haaien heeft geholpen.

Helaas, het is niet anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing