Hoe kun je opzeggen buiten de 8 daagse bedenktijd?
Onlangs hebben we Scarlet Digitale tv aangeschaft. Na het online aanmelden, werden we gebeld. Daarin werd gevraagd of we het product geleverd wilden krijgen of dat we gebruik wilden maken van de 8 daagse bedenktijd. Bedenktijd? We hadden het product besteld dus waarom zouden we na het bestellen weer 8 dagen moeten wachten voordat het product geleverd zou worden? Dus we hebben geantwoord dat we niet 8 dagen hoeven te denken en dat het product geleverd mocht worden.
Als we wel hadden ingestemd met de 8 daagse bedenktijd, zou het product na 8 dagen geleverd worden.
We waren in de volledige veronderstelling dat je het product eerst kunt testen en dan alsnog op kunt zeggen.
We zijn echter totaal niet tevreden over het product, hebben dit snel gemeld; twee keer met de klantenservice gebeld en twee klachtenbrieven gestuurd. Maar Scarlet blijft zeggen: jullie hebben bewust de bedenktijd stopgezet, jullie zitten aan het jaarcontract vast.
Zij hebben een automatische incasso machtiging, die ze niet willen tekenen om stop te zetten.
Feit is: Of je zegt "nee" tegen de 8 daagse bedenktijd en krijgt gelijk het product en zit aan het jaarcontract zonder te testen.
Of je zegt "ja" tegen de 8 daagse bedenktijd en krijgt na die 8 dagen pas het product en zit alsnog gelijk aan het jaarcontract vast, want de bedenktijd is op dat moment inmiddels verstreken.
Er moet toch een manier zijn om dit stop te kunnen zetten als je niet tevreden bent met het product?
Maar waarom zijn jullie dan niet tevreden, wellicht is dat een reden om het stop tezeggen.
De bedenktijd bij een overeenkomst op afstand van televisie-, internet- en telefoniediensten gaat pas in nadat de aanbieder de benodigde apparatuur heeft geleverd én toegang heeft verleend op het netwerk.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=1&t=119696
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.