Kan mijn incassobureau geld van mij vragen wanneer ze geen contract meer hebben?
In 2009 heb ik ooit bij een telefoonbedrijf een abonnement afgesloten. Nadat mijn simkaart kwijt was, heb ik contact opgenomen met het bedrijf en zij zouden weer contact met mij opnemen. Ik heb niets meer van het bedrijf gehoord. Nou zijn we ongeveer 4 jaar later en krijg ik brieven van het incassobureau dat ik een schuld heb. Dit is een flink bedrag. Ik heb contact opgenomen met het telefoonbedrijf en die geven aan dat ze mij niet terug kunnen vinden in het systeem. Niet op naam en ook niet op mijn vorig woonadres. 'Als ik een schuld zou hebben, zouden ze dit terug kunnen zien in het systeem, ook zou de incassobureau een nummer moeten hebben van mijn toestel destijds, aldus het telefoonbedrijf' ook geven ze aan dat dit bedrag verjaart moet zijn. Incassobureau geeft aan van niet omdat er een uitspraak is gedaan door de rechter. Incassobureau kan op geen enkel manier aantonen dat zij met mij contact hebben opgenomen. Ik heb ook het contract opgevraagd. Incassobureau geeft aan dat ze het contract niet meer hebben omdat dit al zolang terug is. Zij geven aan dat ik dit bedrag alsnog moet betalen omdat er uitspraak is gedaan door de rechter in 2009.
Ik zit er aan te denken om een advocaat te nemen. Doordat ik veel kosten wil besparen zou ik graag raad willen. Mogen ze zomaar geld vragen terwijl ze het contract niet meer hebben? Nergens aangeven dat zij mij gesproken hebben?
Hier kun je meer lezen over dit toch wel grote bedrijf
http://www.klacht.nl/m-g-de-jong-gerechtsdeurwaarders-en-incasso/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.