Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je als je onder bewind staat wel zelf de zaken regelen nav een overlijden ouder??

er is mij gevraagd alles te regelen omtrent overlijden moeder die terminaal is, maar k sta onder bewind( ben NIET geestelijk gehandicapt o.i.d. en sta niet onder curatele of mentorschap) moeder is bang dat de bewindvoerder alles voor t zeggen heeft en bv de meubels enzv dan verkoopt die ze gewoon aan de dochters wil schenken.Er is sprake van een moeizame verstandhouding tussen de bewindvoerder en mij.Ze wil absoluut niet dat die man zich ook maar ergens mee bemoeit, waar k haar helemaal gelijk in geef.Waar sta ik in dit geval????Kan ik uberhaubt wel iets regelen of iets zeggen??Kan ik ook onder dit bewind uit?????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je hebt een bewindsvoerder over je gehele of gedeeltelijke vermogen als je dit niet zelf kunt beheren het kan ook ingezet worden bij personen die schulden hebben en dit wordt door de rechter bepaalt dus nee je kunt er niet zomaar onderuit,heeft moeder een testament dan is het al een stuk eenvoudiger ,een bewindsvoerder kan niet zomaar alles inpikken en verkopen jou zussen hebben ook recht op hun erfdeel dus daar kan de bewindsvoerder niet zomaar aankomen ,ik weet niet waarom jij zelf een bewinsdsvoerder hebt maar is het i.v.m. schulden dan zou het kunnen dat jou deel gebruikt wordt om schulden af te lossen ,het beste is als dit nog mogelijk is dat moeder een testament opsteld waarin duidelijk vermeld staat wat hierin haar laatste wensen zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing