testament schoonvader ivm echtscheiding heb ik dan nog rechten?
mijn schoonvader is afgelopen januari overleden en had een testament...hij heeft mij benoemd in testament als zijn zoon komt te overlijden dat ik ten allertijde zijn erfgenaam ben...mijn schoonmoeder leeft nog...Maar nu is mijn huwelijk altijd al erg moeizaam geweest geestelijk/lich. mishandeling ..als ik nu ga scheiden wat voor rechten heb ik dan nog omtrent het testament waar mijn man ook voor heeft moeten tekenen bij de notaris.....schoonouders hebben allebei een eigen testament ivm met vermogen ook.....
Maar vraag mij wel af of geld (erfenis) een argument moet zijn om niet te scheiden...
Het is vreemd dat je zegt dat je man ook heeft moeten tekenen bij de notaris. Waarvoor dan? Voor het testament van je schoonvader niet in elk geval, dat kan niet. Dat is een zaak tussen degene die een testament wil laten maken en de notarirs, en verder niemand!
Er zit nog iets vreemds in je vraag, namelijk dat jij erfgenaam zou zijn als je man niet meer leefde. Maar die leeft toch nog? Dus heeft hij geerfd, en erfde jij niets. Als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd, en je schoonvader had daarvoor geen voorbehoud gemaakt in zijn testament , dan is de helft van jou. Nu al.
Uit je vraag kan ik niet opmaken hoe het precies zit. Ga naar een notaris of een advocaat familierecht, die kan alles uitleggen en toelichtent.
En bij je man blijven voor het geld? Als dat je gelukkig maakt: doen!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.