Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan mijn moeder schulden maken als ze met de noorderzon vertrekt als ze nog steeds in geschreven staat als gehuwd?

Mijn moeder is nu 7 jaar getrouwd met mijn vader maar ze is onlangs vreemd gegaan.

Nu heb ze gezegd dat ze weg wil en heeft ze haar mond voorbij gepraat dat ze naar polen met haar minnaar wil.
Gister is ze door een eis van de woning bouw de toegang tot ons huis geweigerd door klachten van de buren en is ze door de politie weg gestuurd.

Toen ze weg ging zij ze dat ze ons allemaal kapot zou maken en alles zou afpakken en is sinds dien niet meer te bereiken.

Nu zijn mijn vader mijn broertje en ik bang dat ze vertrekt zonder te scheiden om schulden te maken om ons kapot te maken omdat ze haar zin niet kreeg en wij kapot moesten.

Kan mijn vader daar iets aan doen om te verkomen dat ze ons kapot kan maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Lijkt me sterk, dat dat mogelijk is, als je vader een ander rekeningnummer neemt
dan kan het in elk geval al geen geld kosten.
Tja en scheiden ? dat wordt wel lastiger maar kan me voorstellen dat de rechter daar wel iets aan kan doen .
Je moeder kan echt niets doen want wat zou ze dan moeten doen ?

Er zijn eigenlijk geen dingen die ze kan kopen of geld lenen zonder dat het op haar eigen naam moet ?

je kan wel eventueel kijken of ze bijv wehkamp dingen of andere offline winkel lidmaatschappen heeft. en spullen wil kopen op afbetaling ed
als dat zo is even bellen met klanten service enzo.

tip: als je bij de web winkel accounts kan komen

Verander de wachtwoorden zodat ze er niet meer bij kan

maar zodra je vader een ander rek nummer heeft en op de oude je moeder niet meer gemachtigd is dan zou dat ook geen probleem moeten zijn.

het enige is wel als daar een schuld op rek staat dat deze wel eerst geheel op nul moet zijn.
voordat je het rekening nummer kan opheffen maar denk wel dat je vader dat kan oplossen

Het valt denk ik wel mee met schulden maken hoor
maar het is vast heel pijnlijk om dit allemaal te moeten meemaken.

sterkte
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing