hoe kan een incasso buro aan mijn adres gegevens komen ?
paar weken gelden een sms gekregen van een twijfelachtig incasso buro, CIB te rotterdam, omdat ik nog een rekening uit 2009...!! open zou hebben staan bij een videotheek in een plaats waar ik al een jaar of 4 niet meer woon.
videotheek heeft mij verder nooit benaderd, dus na wat boze - formele brieven naar het incasso buro niets meer van gehoord.
ik vraag mij echter af hoe zij aan mijn huidige adres gegevens zijn gekomen.
thxs-nussie
Toegevoegd na 2 uur:
bedankt voor de reacties,
voor alle duidelijkheid, ging om een bedrag van 160,00 euro, incasso buro heeft mij geen wettig / overtuigend bewijs kunnen tonen waar dit bedrag uit opgebouwd zou zijn.
alleen een geknutseld, gekopieerd verkleind, strookje met naam , 2 video's die ik gehuurd zou hebben.
post is 3 maanden door PTT post doorgestuurd, daarna nog een 9 maanden door nieuwe bewoners.
in die tijd is er dus niets schriftelijk, door de videotheek ondernomen.
heb al 15 jaar zelfde 06- nummer, waar zij ook nooit contact mee hebben opgenomen.
kortom, zij hebben geen huidig adres, het incasso buro inmiddels wel........... hoe?
M.b.t. CIB ; google even op CIB, zeer veel twijfelachtige incasso's, ze hebben het zelfs tot consumenten programma KASSA gehaald.
Brief papier, enveloppen, kortom huis stijl van CIB lijkt verdacht veel op dat van het CJIB.
er word gelijk gesommeerd binnen 5 dagen te betalen, om vervolgens te dreigen met incasso kosten, en melding BKR.
hoeveel mensen zouden er inmiddels wel in zijn getrapt...
thxs- nussie