Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen als je sleutels en ID-kaart gestolen zijn?

Mijn tas is gestolen en daarin zaten o.a sleutels en mijn ID-kaart. Ik weet zeker dat deze gestolen zijn, omdat er meerdere spullen in mijn omgeving gestolen waren. Maar wat moet ik nu doen en wat zijn de kosten nu voor mijn ID-kaart en wat moet ik doen met de sleutels? (huissleutel o.a) Kan er fraude gepleegd worden met mijn ID-kaart? Als ik aangifte doe en een nieuwe ID-kaart aanvraag, is er alsnog kans op fraude?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik zou beginnen met eventuele bankpassen te blokkeren en dergelijke.

Daarnaast zou ik aangifte doen van de diefstal en je zou kunnen overwegen de sloten van je huis aan t laten passen. Tenslotten hebben ze nu makkelijk toegang en omdat alles in je tas zat weten ze ook waar je woont.

Als je aangifte hebt gedaan is de vermissing van je ID kaart bekend en ben je niet meer aansprakelijk voor wat men er mee doet. Je draait wel zelf op voor de kosten voor een nieuwe kaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zijn die kosten dan? Ik heb ook gehoord dat ik een boete dan moet betalen?

Andere antwoorden (1)

Allereerst zo snel mogelijk een ander slot op je deur laten plaatsen of zelf doen en hierna direct aangifte doen van diefstal van je tas met ID enz....
Met het proces verbaal kun je een nieuwe ID aanvragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ja er kan fraude mee gepleegd worden dus je aangifte en tijdstip van diefstal is ook van belang.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik de kosten vergoed en de fraudeur wordt gepakt wegens poging tot fraude, zal deze dan de kosten moeten vergoeden die ik heb vergoed?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing