Kun je aangifte doen voor bedreiging via internet?
Beste mensen. Gister avond begon iemand die ik niet kende op facebook over seks voor geld en dat hij mijn naam van een "goede vriend" had gekregen. Ik ben hier niet op ingegaan en vroeg wie mijn naam dan had gegeven. In de eerste instantie gaf hij de naam van een oud collega waarvan ik zeker wist dat dat niet kon. Daarna gaf hij de naam van een goede vriend van mij die ook bij dat bedrijf had gewerkt. Ook wist hij die vriend's oude adres en oude telefoonnummer aan mij te geven. Toen ik weigerde mee te werken aan zijn voorstel begon hij dreigend te worden en dat hij wel even langs zou komen. Na een bijdehante opmerking dat hij toch niet wist waar ik woonde wist hij precies mijn straatnaam door te geven en dit vind ik een beangstigend idee omdat niet veel mensen mijn huidige adres weten. Ook wist hij precies hoe laat mijn vriend (waarmee ik samen woon) de deur uit ging naar zijn werk. Toen ik zei dat ik aangifte zou doen begon hij weer over langskomen en maakte mij uit voor hoer. De dag daarvoor was opvallend dat er 4x aangebeld werd. Ik heb niet open gedaan en niet gekeken wie er was. Later op de dag werd er weer aangebeld en mijn vriend ging kijken hoe of wat en er liep een man weg die wij beide niet kennen. Die vriend waar hij het over had is overigens boos dat ik hem niet geloof en lijkt zich niet druk te maken over het feit dat er iemand is die mij bedreigd, zijn naam, oude adres en telefoonnummer heeft.
Groetjes.
- http://vraaghetdepolitie.nl/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.