Kan ik aangifte van diefstal doen voor vermissing van pakket bij post.nl?
na onderzoek van een maand bij post.nl krijg ik dit antwoord:
Geachte mevrouw xxxx
Naar aanleiding van de vermissing van uw zending, die u op 22 april 2013 aan mevrouw, de heer
xxxxx te xxxx heeft verstuurd, bericht ik u het volgende.
Om met zekerheid vast te kunnen stellen dat het pakket vermist is heb ik navraag gedaan bij alle afdelingen binnen ons bedrijf waar het pakket zich zou kunnen bevinden. Hieronder vallen onder meer het distributiecentrum waarvandaan het pakket wordt geleverd en de afdeling onbestelbare stukken. Dit onderzoek heeft echter geen positief resultaat opgeleverd. Voor het verlies en het hierdoor ontstane ongemak bied ik u mijn welgemeende excuses aan.
Ik kan u helaas geen schadevergoeding aanbieden omdat de vervoersvoorwaarden hier niet in voorzien en er ook geen verzekering is gekoppeld aan de door u gekozen wijze van verzending.
Ik hoop u hiermee naar tevredenheid te hebben geholpen en geïnformeerd en sluit hierbij het onderzoek.
Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons van maandag tot en met vrijdag van 8:30 - 17.30 uur bereiken op telefoonnummer 058 233 33 84.
Met vriendelijke groet,
Maar er zal wel een clausule staan in hun algemene voorwaarden.
Verder: je moet altijd de voorwaarden lezen en dat doen mensen niet. Als je dat doet weet je dat je pakketje niet verzekerd is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.