Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Logitech g930 headset is niet meer te repareren. Heeft bol.com het recht om geld terug te sturen terwijl ik wil dat ik een nieuw exemplaar wil.?

beste mensen

ik heb bij bol.com in januari 2012 een headset gekocht de Logitech g930 deze heb ik ter reparatie aangeboden en blijkt deze niet meer te repareren valt nu willen ze me het geld terug sturen maar de waarde dat ik heb kocht was 129 euro en dat is nu 199 euro heeft bol.com het recht om mijn geld terug te sturen terwijl ik wil dat ik een nieuw exemplaar wil.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

In eerste instantie heb je recht op kosteloze reparatie of vervangingen binnen de garantietermijn, wanneer reparatie of vervanging onmogelijk blijkt, kan de verkoper pas uitwijken naar (eenzijdige) ontbinding van de overeenkomst.

Hoe bol.com dit dus doet mag dus niet zomaar wanneer jij daar niet mee akkoord gaat.

Consuwijzer.nl legt dit duidelijk uit:

"Ontbinding van de koopovereenkomst is een middel dat eigenlijk pas aan de orde komt als de verkoper niet kan repareren of vervangen. Of dat dit niet meer van hem gevraagd kan worden. Het uitgangspunt is dat u eerst recht hebt op kosteloos herstel of vervanging."

In dit geval blijkt dat artikel nog gewoon (goed) leverbaar en als we de site van bol mogen geloven, ook bij bol.com: http://www.bol.com/nl/p/logitech-draadloze-gaming-headset-g930-zwart-pc/1003004010601049/?Referrer=ADVNLTWE00201200099 (levering 3 - 5 werkdagen)

Dat het product duurder is geworden hoeft niet voor jouw rekening te komen.
Bol.com dient dus gewoon het product om te ruilen dan wel te repareren.

Toegevoegd na 52 minuten:
Wat ik me net zit te bedenken: logitech heeft een uitstekende klantenservice. Waarom ontwijk je niet gewoon bol.com en verblijd je Logitech met een belletje? 020 200 84 33
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat recht heeft bol.com. Hij is verplicht jouw product te repareren, een nieuw exemplaar aan te bieden of geld te sturen. Hij kiest voor dat laatste aangezien het eerste niet mogelijk is. Eventueel kun je aankaarten dat zij gewoon een nieuwe sturen voor dezelfde prijs.
Als ze alsnog geld terugsturen, sturen ze natuurlijk het bedrag wat jij betaald hebt, niet waarvoor het nu te koop is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing