opticien wil geen geld retour geven voor lenzen, terwijl dit wel op zijn website staat, mag dit?
Eind 2011 heb ik een multifocale bril aangeschaft voor €700 bij een opticien. Overigens een hele nette opticien, goede service en kwaliteit. Na anderhalf jaar en tussendoor een reparatie, ben ik de bril op vakantie kwijtgeraakt omdat hij doormidden brak en van mijn hoofd af viel. Ik heb netjes van mijn reisverzekering een vergoeding gekregen om een nieuwe bril te kopen. Ik wilde graag lenzen proberen ipv een bril, dus heb dat bij deze opticien aangegeven en hij heeft lenzen aangemeten, harde lenzen ivm varifocus.
Van te voren op de website gekeken, daar stond dat als de lenzen niet naar tevredenheid waren, je ze binnen 2 maanden kon retourneren en dan alleen de aanpas- en instructiekosten hoefde te betalen.
Ik kon dus niet wennen aan de lenzen, was de hele dag gefocust op mijn ogen, moest veel focussen en knipperen. Het zicht was goed, maar het gemak viel mij duidelijk tegen. Na dit aangegeven te hebben bij de opticien, heeft hij nieuwe laten maken die beter aansloten op mijn ogen. Ik wilde eigenlijk toen al de lenzen niet meer, maar de opticien zei dat hij natuurlijk zijn uiterste best moest doen om mij tevreden te stellen. Ok! Nieuwe lenzen ook geprobeerd, maar al met al, heb ik niet het gemak ervan gehad wat ik van lenzen verwachtte.
Ik ging de lenzen terugbrengen en kreeg te horen dat ik geen geld terug krijg! Ik kon een bril uitzoeken. voor hetzelfde bedrag als de lenzen, kan ik bij een andere brillenzaak 5 (!!) brillen op sterkte kopen. Mag dit?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.