Als foutieve informatie in een dossier toegevoegd word en info gebruikt wordt in bezwaarschrift en rechtszaken is dit dan valsheid in geschrift?
Voor beoordeling en bezwaar heeft een vertegenwoordiger van het UWV inlichtingen opgevraagd bij mijn oude werkgever over mijn functie titel en functie omschrijving/werkzaamheden in Nederland.
(mijn laatste werk was in het buitenland maar binnen de EU)
Mijn vorige werkgever (NL) heeft de vertegenwoordiger van het UWV verteld dat de functie titel waar hij naar vroeg onjuist was en heeft deze vertegenwoordiger de juiste functie titel en daarbij horende werkomschrijving gegeven.
De vertegenwoordiger van het UWV heeft in zijn rapportage de werkomschrijving geschreven die hij van mijn vorige werkgever heeft vernomen (de daad werkelijke functie bij dit bedrijf in NL) maar laat de functie titel van mijn buitenlandse functie ongewijzigd.
Dus willen en wetens voegt hij onjuiste omschrijving bij niet toebehorende functie titel.
Deze vertegenwoordiger weet dat de werkomschrijving en titel cruciaal is voor beoordeling, hij is immers de beoordelaar van mijn bezwaar.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.