Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn schooljaar begon in augustus, toen was ik nog 17, moet ik dit schooljaar nog betalen dan?

Ik ben in augustus 2012 begonnen aan mijn MBO studie. Toen was ik nog 17, ik ben dit jaar in maart 18 geworden, moet ik dan dit schooljaar nog zelf betalen, want ik kan toch niet van 3 maanden studiefinanciering een schooljaar betalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
630

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, in jouw geval ga je pas vanaf je 2e jaar schoolgeld betalen, want je was geen 18 op de eerste dag van je schooljaar.

Meestal krijg je een acceptgiro thuisgestuurd rond november. Die kun je gelijk insturen, maar je kunt er ook voor kiezen om in termijnen te betalen. Dan zit je tot mei 2014 vast aan een afbetaling van ongeveer 120~220 per maand. Dat moet je dan wel op tijd aangeven met je DigiD op DUO. Dit jaar was ik er 1065,- aan kwijt, vorig jaar geloof ik 1043,- dus reken maar weer op een stijging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Uiteraard niet.

De schoolplicht loopt tot het 18de levensjaar, dit betekent dat het gehele schooljaar nog door de overheid betaald wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding