Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil wat zelf gaan maken en dan gaan verkopen, mag ik daarvoor de ingrediënten van het internet halen en die gebruiken?

Toegevoegd na 45 seconden:
Of moet ik die site waar ik de ingrediënten van wil gaan gebruiken ook eerst toestemming vragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee hoor, dat mag gewoon. Hou er wel rekening mee dat als je professioneel voedsel wil gaan verkopen je gebonden bent aan horeca- en voedselwetgeving en je een inschrijving bij de KvK nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Soms is het nodig om de toestemming van de firma te vragen( belgie). Bv u hebt een zaak en wil een koffieapparaat plaatsen waar je betalende koffie verdeelt. Voor dit deel van het water dat je daar voor gebruikt geld een ander tarief dan voor het water voor het reguliere gebruik, omdat je dan met dit water winst maakt.
Voor het starten van een bedrijf heb je wel allerhanden, vergunningen, toelatingen en diploma's, verzekeringen enz hebben alvorens je kan starten, met een bedrijf. Als het over eten gaat moet je bv een kok hebben met de nodige diploma's of zelf aan die voorwaarde voldoen. Zo moet je ook met bepaalde stoffen , ingrediënten, materialen mogen werken.
In Belgie moet je een getuigschrift bedrijfsbeheer hebben of iemand die mee in de zaak stapt en dit getuigschrift heeft.
En zo zijn er nog tientallen zaken waar je eerst moet mee in orde zijn alvorens je uw eerste product verkoopt. Ben je niet in orde, dan hang je.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing