Ik ben meerderjarig: hebben mijn ouders nog recht mij te verbieden om in een ander land te verblijven?
Ik leer al een tijdje een nieuwe taal in mijn vrije tijd, en wil begin zomer een programma van 2 tot 4 weken in het land van oorsprong gaan doen, dat verdere taallessen met culturele uitstapjes combineert. Mijn ouders willen dat echter niet. Ik ben eerder dit jaar al twee maanden in een ander land geweest waarbij ik in een gastgezin verbleef, waarvoor ik eveneens flink heb moeten discussiëren. Helaas valt er ditmaal niet met ze te praten, aangezien het een land betreft (Polen) dat in hun ogen 'gevaarlijk' is. Meer dan dat laten ze ook niet los, en van enige nuance willen ze ook niets weten.
Ik wil erg graag gaan. Ik ben net 18 en het feit dat ik een meisje ben, geeft wellicht reden tot bezorgdheid, maar ik zit niet in India he... Ik woon afhankelijk van de plaats ofwel bij een Pools gastgezin, ofwel intern op het onderwijsinstituut. Ze zijn -niet alleen in mijn ogen- altijd erg protectief geweest.
Toegevoegd na 46 seconden:
Mijn leeftijd, hun koppigheid en vooral de naar mijn mening onnodige ongerustheid maken dat ik erover denk om mijn tassen te pakken en gewoon te gaan.
Wellicht belangrijk om te zeggen: ik woon nog thuis. Ik betaal reis, verblijf en alles wat er bij komt kijken geheel zelf. Ik begrijp de bezorgdheid, maar Polen is geen ontwikkelingsland en ik wil nu eens af van de sterke invloed die ze op mijn doen en laten hebben.