Kan ik bekeurd worden bij een administratieve fout?
Ik heb in 2010 een bon gekregen voor Wildplassen.
Dit staat op de bon:
omschrijving: binnen de bebouwde kom buiten een daarvoor bestemde inrichting op of aan de weg zijn natuurlijke behoefte doen
wetsartikel: art. 4.2.2 van de algemene plaatselijke verordening van de gemeente Schouwen-Duiveland
Dit staat op internet:
4.2.2 van de gemeente Schouwen-Duiveland: De voorwaarden met betrekking tot de verlichting ten behoeve van sportbeoefening in de buitenlucht als bedoeld in artikel 4.113, eerste lid, van het Besluit gelden niet voor door het college per kalenderjaar aan te wijzen collectieve festiviteiten gedurende de daarbij aan te wijzen dagen of dagdelen.
wat het moet zijn:
Artikel 4:8 Natuurlijke behoefte doen
Het is verboden binnen de bebouwde kom op een openbare plaats zijn natuurlijke behoefte te doen buiten daarvoor bestemde plaatsen.
De gedragingen komen niet over een met de telaststelling, is mij geleerd bij studie recht.
Is het zo dat ze de boete moeten seponeren wegens adminstratieve fout of is het zinloos om in verweer te gaan?
Toegevoegd na 1 dag:
Toevoeging: de boete is in 2010 op de deurmat gevallen en heb 2 weken later bezwaar aangetekend. Daarna 2,5 jaar niks van gehoord en afgelopen week de dagvaarding.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.