Retourzending kwijt, wat nu?
1,5 week geleden heb ik een retourzending afgegeven bij het postkantoor. Het track and trace systeem geeft al 1,5 week aan dat het pakket is ontvangen door PostNL, maar verder verandert er niks. Omdat ik graag wilde weten waarom mijn pakket nog niet onderweg was naar de plaats van bestemming heb ik gisteren een mail gestuurd naar PostNL. Als antwoord kreeg ik terug dat alleen de ontvangende webshop een onderzoek kan opstarten naar het pakket en dat ik dus zelf niks kan doen. Ik vind dit erg vreemd, want ik ben degene die mijn geld niet terugkrijgt van de webshop als ze het pakket niet ontvangen. Kan PostNL zomaar weigeren om een onderzoek te starten naar mijn pakket?
Bij het track and trace systeem staat trouwens dat er een handtekening vereist is voor het ontvangen van de zending. Het lijkt mij dus vrij eenvoudig om te bewijzen dat PostNL niet geleverd heeft, want ze hebben geen handtekening. Maakt dit nog iets uit?
Daarnaast zou ik nog graag willen weten wat mijn rechten zijn ten opzichte van de webshop. Ik heb het pakket gratis retour gezonden via een door hun geleverde retourlabel. Ben ik zelf aansprakelijk voor het niet leveren van het pakket of is de webshop aansprakelijk?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.