Wat zijn mijn rechten als huurder bij overlast particulier huren?
Even een uitleg..ik huur een zelfstandige woonruimte die in een stal gebouwd is..bij ingang van de huurovereenkomst waren deze stallen leeg.De stallen worden met een dun houten wandje gescheiden van mijn woning.Nu wil de huurbaas de stallen verhuren voor mensen die komen logeren met paarden..die mensen betalen daarvoor..de paarden worden in de stallen gezet naast mijn woning.Voor mij is dit bijzonder vervelend aangezien de boel totaal niet geisoleerd is en ik dus alles hoor van die paarden s"nachts waardoor ik niet kan slapen..dat nog afgezien van de inbreuk op mijn privacy omdat de ingang naar mijn huisje ook uitkomt in die stal.Ik heb aangegeven dat ik het vervelend vindt omdat ik er niet door kan slapen en dat het mischien een optie is om de boel te isoleren..maar liever wil ik het helemaal niet..wat zijn mijn rechten hierbij als huurder? In mijn huurovereenkomst staat opgenomen:
Artikel 15: de huurder verplicht zich om verhuurder en omwonenden geen hinder of overlast te bezorgen.
Artikel 16: 1-verhuurder verplicht zich de huurder geen hinder of last te bezorgen
2-Verhuurder zal de privacy van de huurder respecteren en de woning slechts betreden na afspraak met de huurder.Uitzondering indien misbruik van het gehuurde vermoed wordt.
Lijkt me dat de verhuurder hiermee artikel 16 overschrijdt..? ik wil een gesprek met de verhuurder aangaan maar dan wel van te voren even goed mijn rechten weten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.