Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je een paranormaal centrum op gaat richten, zonder dat je er wat aa nwilt verdienen (uitkering), hoe gaat dat eigenlijk?

ik wil een centrum oprichten, maar er geen geld aan verdienen, kan dit? mag dit? hoe zit dat en hoe moet at als er toch geld binnen komt?

bijvoorbeeld, je hebt een uitkering, wilt iets oprichten, maar er geen geld aan verdienen.

het klinkt nogal vreemd, maa het doel is om met paranormale gaven mensen te helpen. ik wil er geen geld voor vragen omdat ik die gaven voor niets heb gekregen. Stel dat mensen mij toch geld gaan geven, wat is de max op jaarbasis? of moet ik gwoon geld weigeren?

hoe zit dit financiëel,en moet ik me ergens aanmelden,.. hoe en waar moet ik rekening mee houden als ik het gratis wil blijven houden?

Toegevoegd na 1 minuut:
vraag is ook in het geval ik gewoon werk heb, ik wil het centrum graag gratis houden, maa weet niet waar ik rekening mee moet houden,wat de regels zijn in dit geval.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Je onzelfzuchtigheid is lovenswaardig. Maar je zult ongetwijfeld kosten krijgen, al is het maar op verzekeringsgebied (aansprakelijkheidsverzekering lijkt me geen overbodige luxe in deze) of huisvesting of bijvoorbeeld voor aanschaf van hulpmiddelen of administratieve dingen als je dossiers wil bijhouden van clienten, waar je dan ook weer een inschrijving bij het CBP voor nodig hebt en dergelijke.

Een kleine vergoeding is dan al snel op zijn plaats. Als je er echt werk van wil maken zou je eens bij de Kamer van Koophandel langs kunnen gaan, die kunnen je hierbij vast verder helpen.

Toegevoegd na 32 seconden:
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een uitkering hebt (Nederlandse situatie) ben je verplicht je beschikbaar te houden voor de arbeidsmarkt*. Vrijwilligerswerk zul je dan ook toestemming voor moeten hebben, dat geldt zeker voor het opzetten van een centrum.

*Tenzij het een arbeidsongeschiktheidsuitkering of wajong.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing