Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de voordelen van trouwen?

Mijn vriendin en ik hebben een kindje en een huis. Ik zelf hecht er niet zoveel waarde aan maar men zegt dat het een hoop in 1 keer oplost. Wat zijn de voordelen als we trouwen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
676

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat ligt er maar helemaal aan hoe je het nu geregeld hebt.

Heb je een samenlevingscontract?
Is daarin alles beschreven? Wat van wie is en wat er gebeurt als een
van de twee komt te overlijden, bijvoorbeeld.

Staat het huis op beider namen?
Is daar ook alles goed geregeld, voor wat betreft als je uit elkaar zou gaan,
of als er iets met een van twee gebeurt?

Heb je het vaderschap over jouw kind goed geregeld?

Enfin,
als je alles goed geregeld hebt, heeft een huwelijkscontract nauwelijks
of geen toegevoegde waarde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor de een een leuk feestje (ook een voordeel ) maar eigenlijk ook iets van aan heel de wereld ik kies voor haar ! En ook naar je partner toe ik kies voor jou ! Met lusten en lasten :) enz . Daarbij is alles zakelijk geregeld dus verzekeringen , naam kind , fiscale voordelen (nadelen ) ? Erfrecht enz . Maar let op daar bij zijn er grof weg twee soorten huwelijken (de goede en de slechte ) :) gemeenschap , van goederen dus alle bezittingen maar ook schulden zijn samen op een hoop . Dan kan je trouwen op huwelijks voorwaarden wat is dat heel globaal dat er een beschrijving komt van wat jij of je partner inbrengt , of wat jij nog gaat erven :) maar ook schulden Vd een zijn automatisch de schulden van de ander . Daar moet je echt een advies opmaat voor hebben en dat is het vak van de notaris . Maar tegenwoordig kan je alles ook goed regelen zonder huwelijk maar dan alles goed regelen evt bij de notaris . Maar een huwelijk is niet alleen iets tussen twee geliefden maar van oudsher ook iets van twee familie's die een band krijgen (bezegelen ) Vandaar dat het best een feest je mag zijn .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grote fout !! Bij huwelijks voorwaarden zijn de schulden van de een NIET automatisch ook de schulden Vd ander . Dus wil je ondernemer worden , of verwacht je familie kapitaal :) over weeg dan zeker een goed gesprek met de notaris .

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding