Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een artikel op een forum geplaatst waar ik nu verbannen ben, mag ik eisen dat mijn artikel verwijderd wordt?

Ik heb een artikel geschreven op een forum dat een "sticky" geworden is. Nu ben ik door een geschil met de forumeigenaar verbannen van dat forum. Kan ik eisen dat het artikel verwijderd wordt en zo ja, op grond van welk wetsartikel kan ik dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dat hangt af van de voorwaarden van het betreffende forum. Bij sommige sites eisen de beheerders alle copyrights voor gepubliceerde content op voorhand op. Daar ben je dan bij publicatie feitelijk mee akkoord gegaan. In dat geval wordt het moeilijk om de geplaatste tekst verwijderd te krijgen.

Staat er echter niet zo'n bepaling in de voorwaarden van de site of staat er zelfs expliciet dat de rechten van het geschrevene bij de auteur blijven liggen, zou het artikel op jouw verzoek verwijderd moeten worden.

Toegevoegd na 20 uur:
Bij deze toch het adres van een site met veel goede informatie over het auteursrecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is met zo weinig informatie niet over te oordelen.

Is er aan de hand van de plaatsing een discussie ontstaan op de site hoeft de eigenaar deze niet te verwijderen, de samenhang van de discussie verdwijnt dan namelijk.

U kunt wel verzoeken om elke verwijzing naar u van de site te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing