Dure tas na 2 dagen kapot, wat zijn mijn rechten?
Maandag heeft mijn vriend voor mij een nieuwe tas gekocht, deze heb ik 1e kerstdag uit mogen pakken. Nu heb ik hem vandaag voor het eerst gebruikt, even de stad in om een cadeau voor iemand. Ik sta in een winkel en wil betalen, zie ik dat het (nep?) leer is gescheurd! Ik heb geen idee hoe dit is gekomen, maar vreemd is dat deze tas van bijna 150 euro dus nergens tegen kan, ik kan nog niet door de stad lopen zonder dat hij kapot gaat blijkbaar.. Terug naar de winkel.. 'Tja mevrouw, dikke pech'.. WAT?! 'Ik kan hem naar de reparateur sturen en vragen of hij dit kan maken maar dit zul je wel blijven zien'. WAT?! Toen ik haar vertelde dat zij mij een goed product moest verkopen en dat dit dus alles behalve stevig is zei ze dat ik het maar aan de verzekering op moest geven?!!!!! Het is niet dat ik met de tas heb staan zwaaien overal tegenaan of hem ergens tegenaan heb gegooid.. Ik liep er GEWOON mee door de stad, zoals ik met mijn vorige tas 3 jaar lang heb kunnen doen zonder enige schade! Kort gezegd: Ik mag nu fijn rondlopen met een tas die ze wel wilt laten repareren (als dat überhaupt mogelijk is) maar waarvan je dit altijd zult blijven zien, in feite betaal ik dus 150 euro voor een beschadigde niet-stevige tas, die ik in principe net zo goed in de kast kan leggen omdat de kans op een volgende schade bij normaal gebruik groot is. tijdens de koop heeft ze mij er niet op geattendeerd dat deze tas niet tegen een stootje kan en dat ik er extra mee op moet passen.. Wat kan ik doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.