Is het in NL verplicht om een e-mailadres te laten bevestigen voordat je er nieuwsbrieven naar mag sturen?
Ik krijg regelmatig mailtjes van bedrijven waar iemand anders zich per ongeluk met mijn e-mailadres heeft geregistreerd. Meestal moet je bij zo'n registratie eerst je adres bevestigen, maar kennelijk hoeft dat bij veel bedrijven niet.
Zou dat officieel wel moeten?
Ja Pelle, dat kan.
Mijn gmailadres bestaat uit mijn voornaam gevolgd door @gmail.com en ik krijg heel vaak (minimaal 1x per dag) mail voor anderen.
Zelfs van mensen die ik al meerdere malen verteld heb dat dat adres niet juist is. Ik krijg ook vele nieuwsbrieven waar ik dus nooit toestemming voor gegeven heb. Helaas zijn ze niet allemaal makkelijk af te zeggen. Soms is het ook wel lollig, zoals die keer dat ik opeens een profiel op relatieplanet had...
Minder leuk was die keer dat ik opeens bij een belgische Christelijke AA-achtige club beland was, waar ik zonder overdrijven dik 200 mailtjes per dag binnenkreeg van mensen die mij?? moed inpraatten...
Kostte me heel veel moeite daar af te komen, de lijst-beheerder begreep niet waarom het het foute adres was.. ik had immers zelf verzocht om mijn e-adres te wijzigen in dat adres...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.