Kan ik een aankoop ongedaan maken waarbij ik al een aanzienlijke aanbetaling heb gedaan?
Ik heb een paar rijlaarzen op maat besteld. De aanbetaling was 300 euro, dit is om te voorkomen dat de zaak met een paar onverkoopbare laarzen blijft zitten.
Normaal is de levertijd 6 weken. (dit is me ook verteld bij deze zaak)
Deze 6 weken zijn voorbij.
Gister heb ik gebeld en de eigenaar "zou misschien wel bellen met de leverancier".
Ik heb niks van hem terug gehoord en vandaag vanaf 10 uur geprobeerd te bellen. Maar krijg steeds een bandje.
Kan ik de aankoop nu ongedaan maken, omdat de levertijd overschreden wordt? Hoe moe tik dit aanpakken, zodat ik mijn 300 euro weer terug krijg?
Ik heb inmiddels de verkoper aan de lijn gehad.
Deze vertelde me, dat de laarzen nu gemaakt worden (???) en volgende week geleverd. Ik heb hem gezegd, dat hij wat mij betreft de koop mag ontbinden.
De laarzen zouden gister geleverd moeten worden, niet gemaakt Hij zou er nu wel achteraan gaan.
Hij heeft me wel toegezegd, dat ik mijn aanbetaling terugkrijg, als het niet in orde komt.
Op leverdatum moeten ze dus nog gemaakt worden...
Ook een mondelinge afspraak is een afspraak.
Dat is mij gezegd, en ook de verkoper. Als je een levertijd hebt van 6 weken en de laarzen moeten nog gemaakt worden, dan duurt het niet " een paar dagen". Of wel dan? Ik snap niet hoe je erbij komt, dat ik spijt heb van mijn aankoop. Als ik deze laarzen niet koop, koop ik ergens anders eenzelfde soort laarzen. (ik heb dat nu eenmaal nodig bij het paardrijden) Ik heb wel de pest aan, als mensen niet leveren wat ze beloven! Er zijn 2 kanten bij een koop: ik betaal, maar dan moet de ander leveren. Ik wil nog wat toevoegen voor je, omdat je een beetje vreemd beeld hebt van me geloof ik: Op de dag dat ik die laarzen liet aanmeten, waren de nederlandse vertegenwoordigers van dat merk in de winkel.
De winkel ging nl voor het eerst dat merk laarzen verkopen.
Ik had dus geluk, dat de "echte" vertegenwoordigers aanwezig waren.
Deze 2 vertegenwoordigers hebben de leverdatum gesteld.
Zowel tegen mij, als tegen de verkoper.
Zulke slechte service zegt nl. ook wat over de garantie die je erop krijgt!
Waarom is die levertijd van 6 weken dan? En als het echt maar een paar daagjes werk is, waarom wordt er dan niet gezorgd dat het in die 6 weken klaar is? Dit is mijn 5e paar laarzen en ik heb dit echt nog nooit meegemaakt hoor. Altijd " levertijd 6 weken" en dan wordt ik na 4-5 weken al gebeld dat ze er zijn. De verkoper gaat dit probleem met alle volgende klanten ook krijgen. Ik vind het echt heel slecht van de leverancier.
Hij had ook kunnen bellen, dat de plenning anders is geworden of zo. Ik ben het ook echt niet met je eens!
Dit is een heel groot merk, met een grote europese afzet.
Als je dan 6 weken levertijd stelt, dan kom je die ook gewoon na. Vooral, als het (zoals jij zegt) maar een paar daagjes duurt om de laarzen te maken. Dit is niet een zielig klein onderneminkje in moeilijke tijden. Er wordt immers ook van mij verwacht, dat ik een grote aanbetaling doe. Ga ik ook niet over lopen morren. Omdat dat gebruikelijk is.
Dat weten ze dan niet, neem ik aan. En die aanbetaling, ik moet uiteindelijk toch het volle bedrag betalen. Dus ik vind dat normaal niet een probleem. Ik ga er (ook dom) normaal van uit dat je wederzijds een beetje op mekaar moet kunnen bouwen, met zulke aankopen.
Maar dat ga ik nu inderdaad nooit meer doen. Ik ga nu weer bellen. (verkoper is erg slecht bereikbaar)
Ik hoop, dat ik er op een gewone manier uit kan komen hoor.
Maar ik ga niet NOG 3 weken wachten op laarzen.
Dan bestel ik wel andere.
Mijn idee was eigenlijk precies wat jij hier schrijft: waarschuwen, dat ik ze snel wil hebben en dat ik anders van de koop af wil zien. Ik heb net de verkoper aan de lijn gehad.
Hij heeft zelf een koerier naar Duitsland gestuurd om de laarzen te gaan halen. De fabrikant had ze blijkbaar wel klaar, maar ging ze niet opsturen (???). Je hebt denk ik helemaal gelijk, dat de verkoper de dupe was geworden. En niet die fabrikant.
Ik koop dit merk in ieder geval nooit meer.
Er zijn wel 3 of 4 goede merken in de omloop. Nu maar hopen, dat het wel fijne laarzen zijn! haha.
Wat een gedoe.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.