Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Omdat tot nu toe geen enkele partij dat een dermate groot probleem vond om er wetten aan te wijden.

De PvdA wil daar verandering in brengen:
Alle vormen van verbaal, non-verbaal of fysiek gedrag met een seksuele betekenis, waarmee de waardigheid van de persoon wordt aangetast, strafbaar maken.

De PvdA wil niet langer tolereren dat vrouwen op straat seksueel geïntimideerd worden en dat dit onbestraft blijft.

http://www.pvda.nl/berichten/2012/08/Maak+seksuele+intimidatie+op+straat+strafbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

????
Seksuele intimidatie is bij uitstek iets dat thuishoort op de werkvloer of een andere omgeving waar de betrokken en min of meer zakelijke relatie met elkaar hebben.

Op straat geldt dat niet ; daar spreken we van aanranding. En dat is wel degelijk strafbaar.

Toegevoegd na 8 minuten:
Seksuele intimidatie heeft overigens voornamelijk te maken met het gebruiken van seks / geslachtsverschillen / toespelingen / opmerkingen als machtsmiddel. Niet primair met aanrakingen of lastig vallen. Dat noemen we ongewenste intimiteiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pardon??? Is dat niet strafbaar dan :S ???

Ok ik dacht oprecht dat dit overal strafbaar was.
Verbaal iemand seksueel intimideren valt niet onder aanranden, maar als het niet strafbaar is kan iedereen dus maar alles roepen??? Nou dat geloof ik bijna niet.

Volgens mij is dat gewoon strafbaar hoor.

Toegevoegd na 55 seconden:
en anders kun je het altijd nog op ongewenste intimiteiten gooien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing