Ik ben 22, ga naar een kliniek, heb ik recht op een uitkering?
Ik woon samen met mijn vriend die wel werkt maar schulden heeft die via zijn werkgever worden afbetaald. geen schuldhulpverlening maar hij houdt 70euro per week over. Wat zijn baas uitbetaald. Ik wil echt wel werken maar in de psychische toestand waarin ik nu verkeer lukt het niet. (extreme slaapproblemen, psychische problemen, stress en een daaraan gerelateerde verslaving voor kalmeringsmiddelen omdat ik anders helemaal niet slaap) Overigens heb ik wel diverse uitzendbaantjes gehad maar het lukt me niet om het vol te houden omdat ik vanwege hoge reiskosten (ik woon in een dorp en heb geen auto) sowieso 36 uur moet werken. Daarnaast kost reizen me ongeveer 20 uur per week. Vanwege mij leeftijd ben ik verplicht om te werken (logisch) maar zo lukt het niet en ik zou graag in de tijd dat ik in behandeling ben een uitkering willen maar volgens alle instanties heb ik nergens recht op (geen ww, geen ziektewet en geen bijstand want ik ben jongere) Daarnaast is het zo dat wanneer ik een traject inga voor jongeren (verplicht vrijwilligerswerk e.d.) simpelweg geen vervoer heb (er rijden gewoon geen bussen heen) om dat te gaan doen ook al wil ik het wil. Er wordt eigenlijk gezegd zoekt het maar uit. Inmiddels zijn mijn schulden ook al opgelopen tot zo'n 2500 euro niet veel maar als je niks krijgt/hebt dan wel. Wat kan ik doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.