Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb gister alimentatie aan gevraagt bij de advocaat voor mijn 2 kinderen maar vader heeft wel schulden moet hij dan als nog alimentatie betallen

Ik ben bij de advocaat geweest om alimentatie aan te vragen voor mijn 2 kinderen maar vader heeft schulden moet hij mijn dan als nog alimentatie betallen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
843
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van een kale kip kun je niet plukken, lijkt me. Ik denk dat je dit beter kunt vragen bij je advocaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt helemaal van zijn inkomen af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij wel. Van een kale kip kan je niet plukken, maar ooit zal hij denk ik wel moeten betalen tenzij hij om bepaalde redenen vrijstelling krijgt voor betalen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

of de vader alimentatie moet betalen, wordt door de rechter bepaald.
als de vader schulden heeft, zal hij toch van de rechter moeten betalen, als dat zo bepaald wordt/is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of de schulden betrekking hebben op het al dan niet betalen van een alimentatie is afhankelijk of de schulden zijn opgebouwd tijdens het samenwonen.

Zijn de schulden van de periode na de scheiding dan dient de vader gewoon alimentatie te betalen en wel de hoogte die de rechter bepaald, zijn de schulden uit de tijd van het samenwonen kunnen deze verrekend worden met de alimentatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord, mis alleen het bronnetje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik van alle boeken die ik heb een link moet gaan zoeken op internet kom ik niet meer aan beantwoorden toe.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding