Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe te handelen bij een bekeuring als gevolg van een ambulance met sirene in de Maastunnel?

Ik heb pas een bekeuring ontvangen omdat ik te hard heb gereden in de Maastunnel in Rotterdam. 57 km/h waar 50 mag. De reden hiervoor was een ambulance met sirene achter mij, ik wilde namelijk de doorstroom een beetje verhogen. Je kan namelijk niet uitwijken in die tunnel. Nu weet ik echter niet hoe ik kan aantonen dat er een ambulance achter mij zat met sirene. Moet ik nu een schriftelijk beroep instellen, met daarin de situatie uitgelegd? En erbij vermelden waar en wanneer het is gebeurd in de hoop dat ze kunnen zien of er een ambulance met spoed heeft gereden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal geen beste antwoord kiezen aangezien het allemaal goede antwoorden zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En hoe is het afgelopen ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou het zeker proberen
want ze kunnen vrij makkelijk controleren waar ambulances hebben gereden logboeken etc
misschien dat zelf de ambulance ook op de foto erna staat ??
tja of die wordt bewaard weet ik niet
maar volgens mij het proberen waard.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb dus toch maar een beroepschrift geschreven en volgens mij is het gelukt!

Andere antwoorden (3)

In de maastunels staan camera's zoals je inmiddels weet, je kan in hoger beroep gaan en het aantekenen. Met een beetje geluk wordt dit wel begrepen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beroep zal afgewezen worden.

Enkel de ambulance heeft een ontheffing om bij gebruik van optische en geluidsignalen de snelheid te overschrijden, alle het overige verkeer mag enkel de rijbaan vrij maken.

Dit betekent op plekken zoals de maastunnel dat het verkeer op de rechter rijstrook zoveel mogelijk naar rechts moet gaan rijden / stilstaan en op de linker rijstrook links.

Op deze wijze ontstaat ertussen de twee rijen een baan waarover politie, ziekenwagen en ja zelfs de brandweer de rijen kan passeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je wel eens door de tramtunnel gereden bent maar buiten de doorgetrokken streep is het ook een erg smalle tunnel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
theodbn komt niet vaak in de maastunnel...
daar is absoluut geen ruimte te maken om een ambu tussendoor te laten. De gebruikelijke manier is om ondanks de doorgetrokken streep gewoon opzij te gaan voor de ambu. De ambulancejongens zouden trouwens allang blij zijn als ze de 50 km/u halen! Het gas onderin trappen lijkt een beetje een trucje om zelf ook wat sneller te 'mogen', maar proberen kan altijd: gewoon bezwaar aantekenen dus, met die argumentatie: wie niet waagt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij lijkt het eigenlijk niet lukken om tussen die twee banen nog te kunnen rijden. Zeker niet een ambulance. Of heb ik het mis?
Als ik het zo lees, dan ben je met die 57km p/u de Maastunnel uitgereden toen die ambulance achter je reed?

In dat geval is het wel heel hectisch wanneer je dan aan het eind van de tunnel bij de splitsing moet voegen op de andere rijstrook.
Dus wat ik sowieso zou proberen is bezwaar aantekenen, als jij daar niet je snelheid zou verhogen zou dat (zoals je zelf al zegt) de verkeersdoorstroming belemmeren.

Er is in dat geval geen andere optie en is dit overmacht volgens mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding