Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je kosteloos van je abbonnement af, als je telefoonprovider geen tot beperkt zijn beloofde internet aanbiedt?

Mijn gsmabonnement heeft internet 500 MB per maand. Maar ik heb slechts zelden internetconnectie. Bellen gaat wel altijd.
Dit bereik voor internet is zo slecht, dat ik er niet vanuit kan gaan dat ie werkt. En ik woon gewoon in de randstad. Ik dacht eerst dat het aan mijn telefoon lag, maar heb de simkaart in 3 telefoons gehad, en allemaal dezelfde problemen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
863

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Leg dit probleem voor bij je provider, zeg er ook bij dat niet aan de afspraken (zoals internet) is voldaan is en dat je hierbij je contract wil verbreken. Ze gaan hier geheid een probleem van maken maar als je voet bij stuk houd gaan ze waarschijnlijk eerst het probleem proberen op te lossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan.

De wet geeft de mogelijkheid om een overeenkomst bij wanprestatie te ontbinden. Er is sprake van wanprestatie als een product of dienst niet functioneert zoals het van tevoren beloofd was.

Om een overeenkomst te ontbinden moet de tegenpartij wel nog eenmaal de kans gehad hebben om het probleem op te lossen. Je moet deze hier schriftelijk over informeren. Dit heet een ingebrekestelling. (artikel 82 boek 6 burgerlijk wetboek). Je moet dus een brief schrijven waarin je duidelijk aangeeft wat het probleem is [geen internet - ligt niet aan toestel] en wat jij voor oplossing verwacht [wel internet]. Daarbij moet je ook een redelijk termijn geven. Wat redelijk is hangt af van de aard van het probleem, ik zou hier aan twee tot vier weken denken.

Mocht het probleem na die periode niet opgelost zijn dan is de tegenpartij in verzuim. Als een tegenpartij in verzuim is dan kan de overeenkomst ontbonden worden. (6:265 BW). De ontbinding moet schriftelijk kenbaar gemaakt worden. Als de overeenkomst online aangegaan is, mag dit ook elektronisch (6:267 BW).

Overigens heeft het altijd de voorkeur om zowel de ingebrekestelling als de opzegging met een aangetekende brief te doen. Grote bedrijven hebben nogal eens de neiging om brieven kwijt te raken en mocht het in onenigheid eindigen dan moet jij bewijzen dat de brieven aangekomen zijn.

Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding