Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn, in Australie, studerende broertje,kan door wanbeleid excursieleider aansprakelijk worden gesteld voor autoschade gemaakt in australie, wat nu?

De lokale excursieleider van een georganiseerde roadtrip nabij de universiteit van Brisbane, probeert mijn studerende broertje aansprakelijk te stellen voor de autoschade die zijn ontstaan nadat mijn broertje op aandringen werd verzocht door de excursieleider, om onervaren, een excursiewagen te besturen ten behoeve van excursieleider.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als de excursieleider tevens zijn baas is, is het mogelijk dat hij zelf verantwoordelijk is en niet je broertje. De leider is meestal de drager van alle aansprakelijkheid. Vooral wanneer hij erop aandrong om het voertuig te besturen zonder ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na het lezen van je reactie (die je beter kunt toevoegen aan je vraag):

Ik denk dat je broer gewoon aansprakelijk is, hij had moeten weigeren te gaan rijden, daar is hij zelf verantwoordelijk voor. Niemand kan een ander dwingen te gaan rijden en als je een ongeluk krijgt kun je niet de gevolgen terug wentelen op die ander.

Wat is de schade? Is je broer daar niet gewoon voor verzekerd? Laat je broer contact opnemen met zijn verzekering want ik neem aan dat hij gewoon verzekerd is en dat hij mocht rijden in Australië.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing