Tegenpartij rijdt door na aanrijding en nu?
Vannacht ben ik aangereden aan de rechterkant in een tunnel door een motorrijder.
Nadat hij me van rechts inhaalde wilde ik claxonneren om hem te "seinen".
Voordat ik dat dat kon doen leek het erop dat hij uit balans raakte vlak voor het eind van de tunnel ,hij raakte de rechterkant van de tunnel en viel.
Ik zag vonkjes van z'n motor afspatten en omdat het wegdek nat was gleed hij door tegen de linker trottoirband (weer op de linker rijbaan dus) voor mij.
Het zag er vreselijk uit allemaal.
Mijn bijrijder heeft 112 gebeld, ik ben uitgestapt en naar hem toe gegaan om te kijken hoe hij eraan toe is.
Hij leek er nogal "cool" onder en toen ik vroeg of het ging antwoordde hij "ja".
Hij wilde zijn motor rechtop zetten maar dat lukte niet dus vroeg hij of ik wilde helpen. Toen dat was gelukt viel hij met z'n motor voorover.
Ik zei dat hij ff rustig moest doen en weer vroeg hij m'n hulp.
Daarna keek hij of z'n motor nog startte (toen hij erop zat) en reed weg. Ik heb dus z'n kenteken genoteerd.
Mijn bijrijder heeft dit alles telefonisch gemeld toen, ik moest aangifte doen. Vandaag naar het bureau geweest maar z'n kenteken is niet in het systeem te vinden?
Er wordt mij verteld dat camera beelden (in de tunnel) worden vrijgegeven als er bij de aangifte een kenteken wordt doorgegeven.
Wat moet je doen in zo een situatie?
M'n auto heeft schade opgelopen hierdoor..
En wat doet de verzekering als je je formulier eenzijdig invult ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.