Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben 18 en wil graag samen met me vriend een kindje.hoe oud moet je volgens de wet zijn om een kind te mogen krijgen?

ik ben al 4jaar samen met me vriend.en we willen dolgraag volgend jaar een kindje.alleen wil ik niets met jeugdzorg te maken hebben.het is niet de idealste wat je je kind wil bieden.vandaar mijn vraag en hoop er een antwoord op te krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Daar is geen restrictie aan verbonden.
Met jeugdzorg krijg je alleen te maken als je problemen hebt binnen het gezin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn volgens de Nederlandse wetgeving geen regels voor de leeftijd voor het krijgen van een kindje, echter wel voor het verzorgen van een kindje, zo ben je onder andere verplicht om het kind te onderhouden, dit heeft betrekking op voeding, kleding, onderdak en verzorging. Zolang U en U vriend hier aan voldoen hoeft U echt geen problemen te verwachten met jeugdzorg. Veel succes met U toekomstige
zoon/dochter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof niet dat de wet een minimumleeftijd stelt om kinderen te mogen krijgen. Logisch lijkt het mij wel dat Jeugdzorg meekijkt bij minderjarige moeders. Maar dat is in jouw geval niet aan de orde.

Maar waarom benoem je specifiek de bemoeienis van Jeugdzorg? Heb je daar ervaring mee? Om een kind een goede start te bieden moet je uiteraard een stevige basis hebben. Kan je dit bieden?

Persoonlijk vind ik 18 jaar nog wel heel erg jong. Als je mijn dochter was, zou ik je adviseren eerst nog eens een paar jaar te gaan studeren, werken en feesten, voor je aan een kindje denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing