Is het (wettelijk) toegestaan een beveiligingscamera te gebruiken (buiten) als je een huurwoning hebt?
Uitleg zo kort mogelijk:
Sinds kort heb ik grote problemen met mijn buren. Ik heb hiervan melding gedaan bij de woningbouw en zij hebben gezegd dat ze bij mijn buren op huisbezoek zullen gaan, samen met de wijkagent. Ook is mij toegezegd dat ik hierover terugkoppeling zal krijgen. Dat was maandag j.l.
Inmiddels maak ik me grote zorgen over de veiligheid van mijn hond. Zolang het weer het toestaat, heb ik altijd mijn achterdeur open staan. Dan kan hij gewoon in en uit lopen als hij wil. Vorige week zondag heeft hij overgegeven. 10 cm van zijn overgeefsel, vond ik een stukje worst wat NIET van mij was. Gisterenavond had hij ineens een punaise in zijn poot. Ik kwam daarachter doordat hij mank liep (!). En vanavond vond hij ineens een paar broodkorsten in de tuin. Ik zag het gelukkig meteen en heb ze opgeraapt, zodat hij er niet van kon eten - ik weet niet wat erin zit! En na het overgeven en dat stukje worst, ben ik vreselijk op mijn hoede.
Ik wil mijn tuin nu 'beveiligen' met een camera, die draadloos verbonden kan worden met mijn Mac, zodat ik de beelden ook kan opnemen. Die camera zal uiteraard gericht worden op 'hun' schutting. Maar wat nou als zij daarover gaan klagen? Kan de woningbouw (of politie) mij verbieden die camera te gebruiken? Kan ik verplicht worden hem weer te verwijderen?
En waar in het wetboek kan ik dit evt. zelf vinden?
Alvast heel erg bedankt!
Mijn buren staan al jaren bekend om hun 'fratsen' en ook bij de woningbouw en politie liggen al talloze meldingen over hen. Daarbij heb ik al aangegeven: "Uitleg zo kort mogelijk: ..."
Als ik namelijk alles moet gaan beschrijven wat aan deze 'gebeurtenissen' vooraf is gegaan, om duidelijk te maken waarom ik gegronde reden heb mijn buren te verdenken, dan zit jij hier dinsdagochtend nog steeds te lezen.
Hahahaha das grappig! Bedankt voor je reactie. Goeie tip!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.