Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn mijn rechten bij een slechte rijschool?

Ik ben nu 9 maanden geleden begonnen bij een rijschool.
Ik zou elke maand 300 euro betalen, voor 6 maanden lang. En dan na die 6 maanden zou ik mijn rijbewijs hebben (in 37 lessen)

Ondertussen ben ik klaar met betalen (heb er zelf 2 maanden langer over gedaan omdat ik totaal ontevreden was)

Maar ik heb pas 16 lessen gehad, waavan de eerste 13 bij een hele slechte rij instructeur (alleen maar rondjes rijden, verder niks) en die was de hele tijd ziek, en is zelfs een keer niet op komen dagen.

Toen heb ik een nieuwe gevraagd, maar die is veel te druk met andere mensen, rijdt normaal niet in mijn ongeving, en heb ik in 2 maanden maar 3 x bij gereden, en die is zelf ook een maand ziek geweest, en vandaag zou ik rijden is hij weer ziek. Maar die 3 lessen waren verder heel goed.

Maar nu ben ik het natuurlijk helemaal zat.

Wat zijn nu mijn rechten, kan ik mijn geld terugkrijgen ofzoiets?

Hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Ik rij trouwens bij All-in-one solo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al eens contact opgenomen met degene die daar de leiding heeft en wat heeft die toen gezegd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste, Vervelend dat het behalen van het rijbewijs niet naar behoren gaat. Graag zou ik in contact met je willen komen. Je kan ons bereiken op het telefoonnummer 088-400.4200 van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur. Je bent altijd vrij om te gaan en te staan waar je wilt. Indien je wilt stoppen, dan kan dat en dan zoeken we naar een geschikte oplossing. We gaan het oplossen voor je! Groet,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, de overeenkomst is er ook om de rechten van de leerling te beschermen. Een beetje jurist kan aan sturen op ontbinding van de overeenkomst en creditering can alle betaalde facturen. Er is overduidelijk sprake van een wanprestatie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ga eens direct met de rijschoolhouder ronde de tafel en wie weet.
Mocht dat niets helpen dan kunt u bijvoorbeeld de consumentenbond o.i.d. inschakelen.
Ga je niet eerst met de rijschool zelf praten dan verzoeken zij je als eerste om het alsnog te gaan doen.
Dergelijke instanties willen eerst uw ondernomen acties vernemen eer dat zij stappen kunnen ondernemen.
Immers als de rijschoolhouder ( officieel ) officieel niets van deze klachten afweet is er ook geen geschil.
En geen geschil is geen zaak.

Toegevoegd na 3 minuten:
Geld terug zit er hoogstwaarschijnlijk niet in, daar u al wel een langere tijd door gelest heeft.
Mischien dat u een andere instructeur toegewezen kunt krijgen, of extra lessen tegen gereduceerd tarief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding