Als ik een klacht indien over vernielingen bij onze skatebaan, kan er dan echt wat aan gedaan worden?
Er schijnen s'avonds vaak jongeren te komen bij de skatebaan waar ik en mijn vrienden bmxen, zij beschouwen het echter als hangplek en nu zijn wij daar de dupen van.
Elke dag liggen er lege blikjes en flessen, overal kauwgom en gesmolten snoepjes die aan je schoenen en banden blijven plakken. Vaak neem ik een bezem mee om eens heel de skatebaan schoon te maken maar de dag erna is de baan gelijk weer vol rommel.
Later hebben ze op de obstakels op de baan hakenkruizen, ku-klux-klan logos etc gespoten en er zitten nu verbrande/gesmolten plekken op de obstakels.
Een paar dagen geleden hebben ze 4 flesjes bier tegen de schanzen en op het midden van de baan verspreid kapot gegooit. Ik heb dit al 2x weg geveegd maar we blijven steeds lekke banden krijgen dus we kunnen er niet echt meer goed rijden.
Veel mensen zeggen tegen mij dat ik een klacht moet indienen bij de politie/gemeente, maar wat kunnen zij eraan doen? Het is moeilijk aan te wijzen wie het zijn omdat ze alleen s'avonds en s'nachts komen. Wat voor oplossing kunnen we hiervoor vinden?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.