Is het geldig om je huurhuis per mail op te zeggen?
In mijn huurcontract staat dat er een opzegtermijn is van 2 maanden. Nou kwam ik er toevallig achter dat de opzegtermijn (wettelijk) even lang moet zijn als de periode waarover je de huur betaald. (Klopt dit?)
Aangezien ik per direct in mijn nieuwe woning kan heb ik bij mijn oude huurbaas aangekaart dat ik per de eerste van komende maand weg wil.
Punt is dat hij nu dreigt om de borg niet terug te betalen als ik eerder wegga omdat het volgens hem niet juist van mij was dat ik de huurt per mail heb opgezegd.
Mag dat zomaar?
Toegevoegd na 9 minuten:
Ik begrijp dat die opzegtermijn ook een maand is als het anders in het huurcontract staat.
Bron:
Hoe lang is de wettelijke opzegtermijn voor de huurder?
De wet schrijft voor, dat de opzegtermijn voor de huurder gelijk is aan de betalingstermijn voor de huur. Als de huur per maand moet worden betaald, dan is de opzegtermijn dus één maand. De opzegtermijn mag niet korter zijn dan één maand en niet langer dan drie maanden. Bepalingen in een contract die in het nadeel van de huurder afwijken van deze wettelijke regeling zijn ongeldig. De huur moet per de eerste van de maand worden opgezegd, tenzij dat in het huurcontract anders geregeld is.
http://www.woonhelpdesk.nl/index.php?wonen=8&artikel=53&onderwerp=Huurbe%C3%ABindiging
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.