Wat zijn de kosten van een rechtbank als ik een boete van OV niet betaal?
Ik heb onlangs een boete gekregen omdat ik door (de verplichte) OV chipkaart dacht in gechecked te zijn toen ik hem er langs haalde, maar blijkbaar het bericht van mijn voorganger zag.
Nu heb ik bezwaar aangetekend bij connexxion en deze hebben hem afgewezen, ondertussen wel 2 keer de boete verhoogd wegen niet betalen. Lijkt me niet geldig omdat ik bezwaar heb gemaakt.
Stel dat ik nu nog niet betaal en ik wil het voor de rechter laten komen, omdat deze ov chipkaart een grote faal met veel gebreken is. Wat zal dit mij dan kosten?
Voor de gene die het willen weten, ik heb de kaart langs de lezer gehaald. Door veel geluid heb ik de piep niet gehoord, heb hierbij nog even duidelijk gekeken op de display en hier stond dat ik was ingechecked. Achteraf was dit de passagier voor mij. Het enige dat aangeeft dat je bent ingechecked als je dicht op de voorganger loopt is een piep, als je deze niet kunt horen (slechthorend of door wat voor oorzaak dan ook) kun je niet zien of je bent ingechecked. Bij het lezen van de pas wijzigd namelijk het scherm of lampje niet en dat lijkt mij toch een simpele software matige aanpassing.
PS. Als iemand zich geroepen voelt om mij bij deze principe kwestie bij te staan :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.