Waarom koopakte bij aanvraag bijstand? Gemeente kan toch in Kadaster kijken?
Na bedrijfsbeëindiging moeten we bijstand aanvragen. Daarvoor moeten we de koopakte en hypotheekaktes overleggen.
Maar de gemeente kan dat toch met gemak bij het Kadaster opvragen?
Is het ambtelijke luiheid of kost het de gemeente geld om het op te vragen of staan er extra gegevens in de aktes?
Zijn we verplicht om zelf de aktes te overleggen?
Bijstandstrekkers zijn slecht... Ben ik met je eens, maar er zijn uitzonderingen.... Bewijsstukken... zeker...
Maar we zijn niet van de werkverschaffing... daar gaat Nederland stuk aan!
en de belasting weet ook beter wat ik heb dan ik zelf, en toch moet ik ook ieder jaar dat formulier invullen.
Zodoende kwam ik op de vraag waarom het eigenlijk nodig is. En of de gemeente eenvoudig toegang tot het kadaster heeft.
In jeugdzorg zijn we inmiddels gewend dat er allerlei eisen/voorwaarden gesteld worden die helemaal niet kloppen. Daarom ben ik benieuwd of dit een terechte verplichting is, of niet.
Mogelijk trekken we dan nog aan het kortste eindje, maar ik zou het graag willen weten hoe het zit.
Ik vond het niet prettig en meende een vooroordeel te zien.
Wij hebben onwijs geknokt om een bijdrage aan de maatschappij te leveren. Het is ons door allerlei dingen niet gelukt en daar hoeven we ons niet voor te schamen. In die zin vinden we het ook wel weer een levenservaring. Maar leuk is anders.
Met een beetje geluk zitten we maar heel kort in de bijstand door goeie sollicitatie-kansen.
Het is wel heel akelig dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt en we daardoor nu elke cent moeten omdraaien, omdat we ook nog eens verkeerd voorgelicht zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.