Wat zijn de verplichtingen van de woningbouwvereniging als ze m'n huis (grondig) gaan renoveren?
Mijn woningbouwvereniging bood een paar weken geleden aan een HR-ketel etc. te plaatsten. Aangezien m'n woning in niet al te beste staat verkeert (Kozijnen van balkondeuren voor en achter rotten weg, geen vloer- of geluidsisolatie, plafond is aan vervanging toe, er is een deel piepschuim als plafond, alles is erg verouderd) heb ik een renovatieverzoek ingediend.
Ze hebben er (tot mijn verbazing) vrij snel op gereageerd, zijn langsgekomen en hebben vervolgens een plattegrond toegestuurd hoe de woning zou worden na renovatie.
Dit alles onder voorbehoud, er moest nog besproken worden of en zo ja wat er gerenoveerd kon worden binnen het beschikbare budget en huurprijs.
Nu is mijn vraag: als het doorgaat moeten ze me een vervangende woonruimte bieden, toch? Na de renovatie (duur: zo'n 3 a 4 maanden) moet ik dan ook weer terug verhuizen, krijg je dan dubbele verhuiskosten vergoed?
Betaal ik gedurende de renovatie de oude huurprijs of de nieuwe (veel) hogere huurprijs?
Maar ook: kan ik ze vragen me een geschikte andere woning aan te bieden, zodat ik maar 1 keer hoef te verhuizen? (ben niet speciaal gehecht aan deze woning)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.