Recht op schade vergoeding? Zie uitleg.
Een goede kennis van mij is zijn vriendin dit weekend verloren. Vóór de crematie zijn condoleance kaarten afgegeven aan de PTT voor bezorging. Echter zijn de kaarten door de PTT spoorloos verdwenen en zoals begrijpelijk is mijn kennis daar zéér boos over. Niemand heeft dus een condoleance kaart gehad (de meeste zijn op het laatste moment uiteindelijk opgebeld). Heeft hij recht op schade vergoeding of kan hij hiervoor een rechtszaak starten en zou hij dan kans maken om te winnen? Immers laat dit een psychische wond achter...
> Mijn kennis uiteraard. De emoties die er al waren worden hierdoor natuurlijk negatief versterkt. 2) Normaal gesproken stuur je jezelf ook een kaart om te controleren of alles goed gaat… Is dit wel gedaan?
> Lijkt me niet nodig 3) Wat als maandag alle kaarten aankomen?
> Ze waren spoorloos verdwenen. Ze zijn nooit aangekomen 4) Is het sowieso wel aan te raden op zo’n korte termijn kaarten te versturen? Met een beetje geluk ontvangt iedereen een uitnodiging op de dag dat de crematie is. Lijkt me niet echt handig.
> Hoe had je het anders willen doen? De dienst een paar dagen uitstellen kan natuurlijk niet (i.v.m. "bederven" van de overledene), en het werd direct de eerste ochtend allemaal geregeld. Hiervoor heb je dus rouwpost, dat op alles voorrang krijgt en binnen één dag normaal gesproken gepost wordt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.