Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik terrecht als gemeent me teveel vraagt voor verlagen van de stoep.

Graag wil ik mijn stoep laten verlagen tbv een inrit. Hiervoor heb ik reeds vergunning (legekosten €170,-) nu wil de gemeente me een offerte doen voor het verlagen van deze inrit. Deze offerte krijgen zij van een extern bedrijf. Heb ik jet recht om een tegen offerte te laten maken bij een ander bedrijf? Ook al
Zegt de gemeentenvan niet? Zoja bij welke instantie moet ik dan zijn? Of welke instantie kan ik dan noemen waar ik me toe ga richten?
Hoop op goede tips.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

als je vraagt aan welke eisen de verlaagde stoep moet voldoen kan je hiermee elk willekeurig bedrijf of persoon.

als het aan de wettelijke eisen voeldoet is het prima.

een offerte is enkel een overzicht en specificatie van ingeschatte kosten. vraag voor alle zekerheid of deze offerte vrijblijvend is, en zo ja: laat maar komen met die kosten. wellicht scheelt het wel met de bedragen van een ander 'bedrijf'.

daarbij heb je wellicht een uitgangspunt van kosten, en zullen er misschien bedrijven of mensen (beunhazen) zijn die het voor minder kunnen.

hoe dan ook, als je de wettelijke eisen voldoet kan een gemeente je bij mijn weten verder niets verplichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing